001248 - ภาษาอังกฤษสำหรับอุตสาหกรรมการบิน


1. Students are able to use language patterns and technical terms in an airline business.

2. Students are able to communicate appropriately in different circumstances in airline service contexts.

ระยะเวลาการเรียนรู้
45 ช.ม./โมดูล
หน่วยกิต
3
รูปแบบการเรียน
Vertical Model : เรียนเก็บสะสมไมโครโมดูล โดยต้องเรียงตามลำดับของไมโครโมดูล
ประเภทหลักสูตร
การแบ่งโมดูล 1 โมดูล เป็น 3 ไมโครโมดูล สัดส่วนการเรียนรู้แบบ 1 : 1 : 1
เงื่อนไขการรับสมัคร

ผู้เรียนต้องเข้ารับการประเมินผลครบทุกไมโครโมดูล และต้องผ่านคะแนนขั้นต่ําของแต่ละไมโครโมดูล โดยคะแนนรวมที่ได้จากการประเมินผลทั้งหมดจะนําไปคิดเป็นลําดับขั้นและเก็บสะสมหน่วยกิต

This micro-module is a great introduction to the airline business along with the necessary aspects. It is intended for students who will get acquainted with such fundamental aspects of airline business as various organizations, job types, airport facilities, and key features of the aircraft, including the travel classes.

1. Students will be able to identify Thai and global organizations in an airline business.

2. Students will be able to identify jobs in an airline business.

3. - Students will be able to explain about airports.

- Students will be able to explain the purpose and significance of airline codes in

aviation.

4. - Students will be able to explain about and aircrafts.

- Students will be able to explain the functions, design principles, and safety mechanisms of airplane door systems, including main cabin doors, emergency exits, and cockpit doors.

5. Students will be able to explain and identify the travel classes.

บทเรียน

หัวข้อการเรียน
  • The organizations related to an airline’s business in Thailand
  • Global Aviation Organizations
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • The organizations related to an airline’s business in Thailand
  • Global Aviation Organizations

หัวข้อการเรียน
  • The major jobs in airline business
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to identify jobs in an airline business.

หัวข้อการเรียน
  • The airport components
  • Airline codes
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to explain about airports.
  • Students will be able to explain the purpose and significance of airline codes in aviation.

หัวข้อการเรียน
  • Parts of an aircraft and functions
  • The airplane doors and slides system
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to explain about and aircrafts.
  • Students will be able to explain the functions, design principles, and safety mechanisms of airplane door systems, including main cabin doors, emergency exits, and cockpit doors.

หัวข้อการเรียน
  • Travel classes
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to explain and identify the travel classes.

In this micro-module, students will learn the essential basics of what airport ground services consist of to ensure that customers travel in comfort without any obstacles. Reservation and ticketing, check-in, airport announcements, and arrival processes are some areasstudents will study in the field, providing them with hands-on practical skills to offer superior service. Additionally, it includes irregular operations and frequently encountered problems in an airport ground service environment that will help ensure students are prepared to manage the challenges at the airport.

1. Students will be able to provide effective airport ground service on reservation

and ticketing.

2. Students will be able to provide effective airport ground service on checking in.

3. Students will be able to provide effective airport announcements.

4. Students will be able to provide effective airport ground service on arrival.

5. Students will be able to provide effective airport ground service on irregular

operations and other problems.

บทเรียน

หัวข้อการเรียน
  • Reserving and ticketing
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide effective airport ground service on reservation and ticketing.

หัวข้อการเรียน
  • Checking in
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide effective airport ground service on checking in.

หัวข้อการเรียน
  • Airport announcement
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide effective airport announcements.

หัวข้อการเรียน
  • Arrival
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide effective airport ground service on arrival.

หัวข้อการเรียน
  • Irregular operations and other problems of airport ground services
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide effective airport ground service on irregular operations and other problems.

This micro-module explores the key parts of in-flight services, giving students the tools to improve the passengers’ experiences during flights. Students will discover how to greet passengers as they board, make announcements during the flight, and handle pre-takeoff checking. Moreover, the module also looks at how to provide food, drinks, shopping choices, and other services in flight to make sure students serve all passenger needs. It also puts a strong focus on safety and emergency steps that students are ready to deal with in critical events. Furthermore, the content teaches how to handle problems and complaints that come up during flights to help students solve issues and keep passengers satisfied.

1. Students will be able to effectively welcome passengers on board as part of in-flight services.

2. Students will be able to provide in-flight announcements.

3. Students will be able to provide the process of checking in before take-off.

4. Students will be able to provide in-flight services, including food, drink and

shopping and other in-flight services.

5. Students will be able to provide in-flight services, including safety and emergency.

6. Students will be able to handle with in-flight problems and complaints.

บทเรียน

หัวข้อการเรียน
  • Welcome on board
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to effectively welcome passengers on board as part of in-flight services.

หัวข้อการเรียน
  • In-flight announcement
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide in-flight announcements.

หัวข้อการเรียน
  • Checking before take-off
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide the process of checking in before take- off.

หัวข้อการเรียน
  • Food, drink and shopping and other in-flight services
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide in-flight services, including food, drink and shopping and other in-flight services.

หัวข้อการเรียน
  • in-flight safety and emergency
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to provide in- flight services, including safety and emergency.

หัวข้อการเรียน
  • In-flight problems and complaints
ผลลัพธ์การเรียนรู้
  • Students will be able to handle with in- flight problems and complaints.

001248 - ภาษาอังกฤษสำหรับอุตสาหกรรมการบิน

Responsive image

ผู้รับผิดชอบหลักสูตร

...
อาจารย์ชนิดาภา ใหญ่ธรรมสาร
ผู้รับผิดชอบหลักสูตร

คณะมนุษยศาสตร์
สาขาวิชาภาษาอังกฤษ
ช่องทางในการติดต่อสอบถาม
เจ้าหน้าที่ผู้รับผิดชอบ
Contact Owner
contact@example.com
02-123-4567
...
ใบรับรองสมรรถนะ
ใบรับรองสมรรถนะ (Competency Certificate) คือใบประกาศนียบัตรการันตีความสามารถและสมรรถนะเฉพาะด้าน ที่ผู้เรียนจะได้รับหลังผ่านการประเมินจากหลักสูตรอบรมระยะสั้น
...
การเรียนรูปแบบ Online
เป็นหลักสูตรเรียนรู้ผ่าน Online Platform

Introduction to airline business


Airport Ground services


In-flight services


แนะนำสำหรับคุณ
ไม่พบหลักสูตร